tirsdag 30. november 2010

1. desember






 Ja, dere!
Da er 1 desember her, og jeg har enda ikke fått somlet meg i seng :) Sitter og koser meg med adventskalenderen. Den er fra i fjor, kjøpt på Kremmerhuset. Siden Edvin fortsatt er en liten tass, så har jeg sittet og laget kalenderoveraskelser til meg og mannen. Da har jeg skrevet masse koselige "to do" -ting på lapper og lagt en lapp for hver dag. Billig og miljøvennlig, og ikke minst - moro! På lappene står alt fra å bake pepperkaker, gi Edvin babymassasje, lage julekort, utføre en frivillig innsats for en som trenger det, se en julefilm sammen, aromaterapi, fortelle at vi er glade i hverandre etc. Gleder meg, dette blir trivelig! Så måtte jeg også vise dere min siste nylakkerte jule-melkekartong, skikkelig gjenbrukspynt :) Ønsker alle en flott første kalenderdag - håper dere får noen hyggelige opplevelser på denne første magiske dagen! 
Mange nattaklemmer fra meg

11 kommentarer:

  1. Det hørtes ut som en skikkelig kosleig julekalender!! Det er jo det ventetiden handler om... bry seg om hverandre, og hva er ikke bedre enn en fin kalender med lapper om nettop det!!
    Likte og veldig "melkekartongen" din!! utrolig tøff :o)

    ha en fin fin advents tid..

    klemmer fra Mia

    SvarSlett
  2. så trivelig julekalender, Yvonne:)Spennende da:)
    Har to ungdommer som har gavekalender her i huset:) Skal jammen lure inn noen lapper om baking og andre julesysler jeg også:) Takk for tipset:)
    Juicekartongen ble kjempefin med julerød farge:)

    Ha en flott onsdag:) Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  3. For en korselig julekalender! Høres ut som en flott stemningsskaper.

    Jeg har forresten en liten give away, som kanskje kan gjøre hverdagen litt mer leken? Se her: http://www.lekenhverdag.com/2010/11/give-away-med-tre-vinnere.html

    SvarSlett
  4. Melkekartongen er helt kjempeflott! Liker den røde fargen. Julekalenderen er søt. :)
    Ha en fin desemberdag!

    Klem allesistgut

    SvarSlett
  5. FSå kult med melkekartong som vase! Så kreativ du er. Og kalenderen høres superkoselig ut.
    Ha en fin dag du også!
    Klem

    SvarSlett
  6. Hørtes ut som en koselig julekalender! :)

    SvarSlett
  7. Hello snuppliten :)
    Sååå koselig melkekarting..
    Super ide
    *ME LIKE*

    ...Så at mister puff hadde fått det bra hos deg, det varmer hjertet vettu*ler*
    Herlig :)

    Ønsker deg en finfin uke, imrg skal jeg på aha konsert, og blodfan som jeg er kommer jeg nok til å gråte meg igjennom konserten da det er den siste konserten med dem :(

    SUKK

    go'klem til deg fra meg :)

    SvarSlett
  8. Superkoselig kalender! Og *julekartong*!!
    Du er utrolig flink til å ta bilder, du burde kanskje laget et fotoskole-innlegg også?
    I need!

    Klem fra Mona

    SvarSlett
  9. Nå var jeg hos deg på torsdan - men jeg legger igjen en kommentar for det jeg ;-)
    Digger den melkekartongen - like mye som den hvite!
    Også den nissen, innmari retro og kul!
    Syns du hadde laga en original adventsstake å :-)
    Du går aldri tom for ideer du! Kosa meg veldig når jeg og mamma var på besøk :-)
    Var koselig å se deg og Edvin igjen ♥

    Gleder meg til å se mer av jula hos deg!

    Klem fra lillesøs og Nala

    SvarSlett
  10. Så koselig julekalender da - veldig god idé :)
    Kul melkekartong!
    Ha en fin helg :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  11. Digger virkelig kartongvasen din! Jeg så noe lignende i porselen for litt siden som jeg falt helt for, men har ikke hatt råd til å kjøpe den, men dette må da være overkommelig pris:) Hva bruker du som lakk? Ellers takk for en spennende og inspirerende blogg og god jul!

    SvarSlett